دستانتان برای گرم شدن نیاز به زمان دارند لذا این نکته بسیار مهم است که در ابتدای تمرین سعی ننمایید که با نهایت سرعت و قدرت بنوازید . سرعت را اندک اندک زیاد نمایید ، تلاش ناگهانی می تواند موجب انقباض ماهیچه ها و تاندون ها (زردپی ها) گردد.

و هر گونه ناراحتی و احساس خستگی و انقباض در هر کجای بدن هشداری است مبنی بر اینکه انرژی به هدر رفته است . البته حالت صحیح پشت و شانه ها هم بسیار مهم است . وقت مفید برای تمرین 15 دقیقه می باشد .

 

نتایج به دست آمده از یک تمرین مناسب

چندین روش برای آگاهی از پیشرفت های به دست آمده از تمرینات وجود دارد :

 

1. استفادا از یک آینه در بررسی حالت و حرکت صحیح دستهای راست و چپ برای شما کمک بزرگی می باشد .

2. ضبط صوت یک منتقد سختگیر ولی مفید است به خصوص اگر امکان آن را داشته باشید که بتوانید به دو حالت سرعت معمولی و نصف سرعت معمولی به آنچه که خودتان نواخته و ضبط نموده اید گوش دهید . با شناسایی موشکافانه ی نتهای اشتباه و ضرب های از جا افتاده ای که در هنگام نواختن از نظر دور  می مانند .

3. نواختن به همراه کاست ، مترونوم ، ضرب گیری با پا و دست زدن کمک بزرگی خواهد بود تا بتوانید ریتم را منظم نگه دارید و هر گونه بی نظمی در کمپاس را شناسایی نمایید .