دوازده فایده ی یادگیری موسیقی

1.آموزش موسیقی در سنین رشد به رشد ناحیه هایی از مغز كه مربوط به « زبان» و « استدلال» است، كمك می كند. رشد مغز تا سالها پس از تولد ، ادامه پیدا می كند. مطالعات اخیر به وضوح نشان داده است كه آموزش موسیقی به رشد جسمی نیمه ی چپ مغز كمك می كند ، نیمه ای كه به « پردازش زبان» مربوط است. همچنیین آموزش آن به شكل گیری ارتباط بین سلولی مغز كمك می كند. ارتباط دادن اطلاعات جدید به آهنگ های آشنا ،‌ به ثبت اطلاعات كمك می كند.

.2ارتباط علمی و معلولی بین موسیقی و هوش تجسمی (توانایی تصور جهان به طور دقیق و ایجاد تصاویر از اجسام در ذهن) وجود دارد.این نوع هوش،‌كه فرد توسط آن می تواند اجزا را در كنار هم تصور كند ، در خیلی از موارد به كار می آید از حل مسائل پیشرفته ی ریاضی گرفته تا چیدن كتاب های لازم در كیف مدرسه.

.3دانش آموزان هنر ، تفكر خلاق را یاد می گیرند تفكری كه در آن انواع راه ها را بررسی می كنند و قوانین و فرض های منسوخ را كنار می گذارند. چرا كه سوال های راجع به هنر تنها یك جواب درست ندارند.

.4مطالعات اخیر نشان داده كه دانش آموزان هنر در سوالهای استاندارد و آزمون های تستی موفق ترند و نمرات بالاتری در درس هایشان می آورند.

.5آموختن هنر به دانش آموزان این فرصت را می دهد تا به فرهنگ های دیگر هم نگاهی داشته باشند و نسبت به مردم با فرهنگ های گوناگون همدل باشند. این رشد همدردی و همدلی ،‌در مقابل رفتار مغرورانه و « اول خودم » ، پلی بین شكاف فرهنگی می سازد و احترام به سایر نژاد ها را از كودكی می آموزد.

.6دانش آموزان موسیقی ،‌وقتی می بینند كه چه طور باید جزئیات ظریف را با زحمت كنار هم قرار داد تا به كاری خوب و نه متوسط رسید با تولید سخت كوشانه خو می گیرند و سعی می كنند تا همیشه مهارت و ایتكار خود را بالا ببرند.

.7در موسیقی ،« اشتباه » ، «اشتباه » است.حد وسط وجود ندارد. یك ساز یا كوك است یا نیست . نت ها یا درست نواخته می شوند یا غلط ، احساس توسط موسیقی ایجاد شده یا نشده . و تنها با كار سخت است كه یك اجرای خوب حاصل می شود . دانش آموزان از طریق آموزش موسیقی ،‌ارزش كار سخت را می فهمند و ارزشمندی جایزه ی سخت كوشی را حس می كنند.

.8موسیقی توانایی كار گروهی و رعایت قوانین آن را افزایش می دهد. برای آنكه حاصل كار یك گروه موسیقی خوب باشد باید كل افراد به طور هماهنگ برای یك هدف یعنی اجرا، كار كنند ،‌باید یاد بگیرند ،‌در جلسات تمرین حاضر شوند و تمرین كنند.

.9موسیقی به كودكان توانایی بیان افكار و احساسات می دهد. وقتی در نیاز های اولیه ی زندگی امنیت نسبی ایجاد شود مساله ی دیگری كه در زندگی مطرح می شود این است كه چگونه زندگی خود را معنا ببخشیم و به سطح بالاتری برسانیم. هر كس احتیاج دارد تا در طول زندگی با درون خود ارتباط برقرار كند ، با آنچه كه هست و با آنچه كه احساس می كند. توانایی بیان احساسات و افكار باعث بالارفتن اعتماد به نفس هم می شود.

.10آموزش موسیقی توانایی های فرد برای فعالیت در محیط كاری را نیز بالا می برد. در موسیقی شما باید كاری را «انجام بدهید» و نه اینكه تنها بنشینید و نگاه كنید. كارفرما ها به دنبال افرادی هستند كه توانایی هایی در چند زمینه داشته باشند و ‌در كار و برخورد منعطف باشند كه آموزش موسیقی به این موارد كمك می كند. در كلاس موسیقی ،‌دانش آموزان نحوه ی ارتباط بهتر و همكاری با یكدیگر را می آموزند.

.11شركت دراجرای یك اثر موسیقی ،‌به آن ها این امكان را می دهد تا بر ترس خود غلبه كنند و بتوانند خطر كنند. اضطراب به میزان كم چیز خوبی است و ممكن است در زندگی پیش بیاید . اما نحوه ی برخورد با اضطراب ممكن است برای بعضی افراد مسئله باشد. خطر كردن برای كسی كه سعی دارد تا از تمام پتانسیل هایش استفاده كند ،‌لازم است.

.12آموزش هنر ، كودكان را به دنیای بی نظیری می برد.

منبع: Twelve benefits of Music Education

ترجمه :فاطمه ملکی

برگرفته از http://www.khaniki.mihanblog.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید