ناخن در نوازندگان گیتار کلاسیک

يکی از موارد بسيار مهم در نوازندگی گيتار بالاخص در نوازندگان کلاسيک نحوه صدادهی می باشد که رابطه مستقيمی با فرم ناخن دارد نکته ای که شايد در ابتدا برای نو آموزان امری ساده تلقی شود اما فرم ناخنها و نحوه سوهان زدن برای نوازندگان حرفه ای بسيار مهم تلقی ميشود و سالها بطول ميانجامد تا نوازنده ای با روش تجربی و آزمايش فرمهای مختلف و با توجه به فيزيک انگشتان فرم دلخواه خود را بدست آورد در صورتي كه سطح ناخن ناصاف باشد صدايي كه توليد مي شود نامطلوب خواهد بود اگر سطح ناخن صاف باشد صدايي مطلوب از گيتار توليد خواهد شد. در كتاب هاي متد نوازندگي گيتار كلاسيك مطالب بسياري راجع به شكل ناخن نوشته شده است اين كتابها شامل اطلاعات بسيار مفيد و موثري راجع به حالت و اندازه ناخن ها هستند.

اگر چه هنوز اهميت خاصي نسبت به نحوه سوهان كشيدن و براق كردن در ميان نوازندگان كلاسيك به وجود نيامده است اما  اين تكنيك بهترين روشي است كه تا به حال شناخته شده است.ناخن ها را به اندازه و شكل مطلوب سوهان مي كشيم.ابتدا سطح ناخن را  با زاويه 45 درجه سوهان مي كشيم.اين زاويه اي است كه اكثر گيتاريستهاي كلاسيك ناخن هايشان را سوهان مي كشند. به هر حال در هيچ درجه ديگري ناخن هايتان را سوهان نكشيد. سوهان كشيدن بايد با تعداد كم و فشار بيشتري انجام گيرد.اكنون ناخنهايتان نوك باريكي خواهد داشت مرحله بعدي سوهان كشيدن افقي بر روي نوك ناخن ها ،اين كار نوك ناخن را صاف ميكند باز هم با فشار كمتري نسبت به قبل به سوهان كشيدن ادامه دهيد .اين بار شما قصد داريد كه تنها نوك ناخنهايتان را حالت دهيد و سعي كنيدهنگامي كه به صورت افقي ناخن هايتان را سوهان مي كشيد درجه سوهان يك حالت گرد به آنها بدهد.

براي اينكه سطح ناخن هايتان به صافي شيشه برسد شما احتياج به سوهان nail finishing file داريد. اين نوع سوهان در فروشگاه هاي لوازم آرايشي موجود مي باشد.اين سوهان ها 3 يا 4 نوع هستند كه معمولا به همراه آنها يك اسفنج هم موجود مي باشد اين نوع سوهان براي براق كردن ناخن ها به كار مي رود. زير ناخنهايتان را با سوهان نيز تميز كنيد .معمولا پس از سوهان كشيدن ناخن ها مقداري گرد روي ناخنها باقي مي ماند سپس با سوهان finishing file ناخن ها را سوهان مي كشيم. معمولا سوهان هاي finishing file داراي شماره مي باشند مانند: 1.2.3.4 كه بيان كننده درجه هاي مختلف آنهاست و براي هر شماره بايد از diamond file مخصوصش استفاده كرد.هنگاميكه اين كار را انجام داديد ناخنها یـتان بايد داراي سطح صاف و براقي شود و بايد قادر باشيد كه صدايي واضح و شفاف را از گيتار خارج سازيد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید